A Nyolcvanas évek a Hot Hatch-ek korszaka volt. Ezekbe a kicsi autókba, erős motort építettek. A könnyű karosszériának is köszönhetően bravúros menetteljesítményekre voltak képesek. Minden gyártó akart egy szeletet a Hot Hatch-tortából. 

 

Jean-Luc 1987-ben vette Renault 5 GT Turbóját. A szuper öt, vagyis Supercinq a népszerű francia apróság második generációját jelölte. A turbós, hot-hatch változata GT néven futott.

Járt is vele diszkókba a Riviérán sorba, és előzgette a kanyargós hegyi utakon a Kacsákat, R4-eseket. Mindig más csinos hölgy ült az anyósülésen. Egyszer aztán véletlenül belefutott egy kamionba. Az R5 eleje javíthatatlanul összetört...

Jean-Luc szintet lépett és egy Golf GTi-re cserélte le 1990-ben. Ugyanott folytatta a csajozást és száguldozást, ahol az R5 GT-vel abbahagyta.

A Majorette 1987 és 2001 között gyártotta az R5 GT Turbot, sokféle kivitel, színkombináció látott belőle napvilágot. A bemutatott szürke változat 1991-ben került a polcokra. Készült belőle lányoknak szánt kivitel zöld alapon rózsaszín mintás festéssel.