Egy sikeres szupermini receptje: Cuki forma, kívül kicsi, belül tágas kasztni, bőséges motorkínálat, sokféle extra és felszereltségi szint. A Peugeot 206 is ezt a receptet követte és hatalmas siker lett.

 

A Peugeot 205, az előd 1983-ban mutatkozott be és tíz éven át vezette az eladási listákat. A kilencvenes évek elején a Peugeot úgy döntött nem közvetlen utóddal nyugdíjazza, hanem kifejleszt egy kisebb méretű kocsit, a 106-ost, vele fedi le a 205 kínálat alsó szegmensét, a Peugeot 306 szerényebb változataival pedig a felsőt. 

A 106 1992-ben mutatkozott be. A Peugeot 205-öt még jópár évig életben tartották és a tervük megbukott, hiszen a Ford Fiesta, VW Polo, Renault Clio és Fiat Punto eladásai szárnyaltak, a verseny kiélezett volt. A Peugeot beadta a derekát és 1998-ra elkészült a 206-tal, ami már az első évben hatalmas siker lett.

 Méretében jól illeszkedett a vetélytársak közé, tőlük a designjával tűnt ki. A Peugeot a 206-nál alkalmazta először a macskaszem-formájú orrészt. Először három és ötajtós kasztnival készült. A GTi és RS sportváltozatok 1999-ben érkeztek és a 206 a korabeli rally bajnokságok sikeres szereplőjévé vált, hála a 206 WRC-nek. A különleges, divatteremtő és múltidéző keménytetős CC, kupé-kabrió 2001-ben érkezett, 2002-ben a Peugeot 206 SW, vagyis a kombiváltozat, rejtett hátsó kilincsekkel és bumeráng alakú hátsólámpákkal (ezekben az években a 206 maga mögé utasította a Golfot és Európa legjobban fogyó új autója címét tudhatta magáénak), 2003-ban egy modellfrissítés következett, majd a 206 sikeresen menetelt tovább. 


Az utód 207-es 2007-ben mutatkozott be, de egy ideig párhuzamosan készült a 206-ossal, sőt a 206+ is megjelent, a 207 orrészével. A gyártás 2012-ben fejeződött be világszerte. Igen, a 206 világautóvá vált. Kezdetben Mulhouse, Poissy és a nagy britanniai Ryton adta a termelés zömét. Később Argentinában, Venezuelában, Chilében, Kínában, Brazíliában, Malajziában, Indonéziában és Iránban is készült. Ezeken a piacokon a szedán változat is bemutatkozott. A Citroen C2/C3 és a Peugeot 1007 is a 206 műszaki alapjaira épült. Kidolgozása, minősége nem volt egetrengető, a jó design és a jó marketing mégis megnyerte a vásárlók szívét. 


A 2000-es évek elején a Hindustan Ambassadorból 206-ossá barkácsolt autó reklámja köszönt vissza újságokból, tévéből és plakátokról. A forgalomban pedig vígan szaladgáltak a kis 206-osok. A motorkínálat az 1,0 és 1,1 literes benzinestől Az 1,4 és 1,6 literes benzines erőforrásokon át a 2,0 literes benzinesig illetve az 1,9 és 2,0 literes szívó valamint az 1,4 és 1,6 literes HDi dízelekig terjedt. Az utóbbiak 2000-ben mutatkoztak be.

A Majorette Peugeot 206 kisautóinkarnációja 1999-ben mutatkozott be, 205-ös sorszámmal, műanyag alvázzal és ötküllős csillag Majorette kerekekkel. Az alvázon a motor és futómű elemei kidolgozottak. A macskaszem-fényszórók a szélvédő üvegéből készültek, a Peugeot emblémát jelképező négyzettel az orron. A motortér nyitható, a motor a szélvédő anyagából lett kialakítva, érdekes látványt nyújt. 


Az utastér műanyaga szürke, kidolgozása részletes. A kormány pizza, a váltó pedig csak egy bot, de a középkonzol formájára, a műszerfal kialakítására és a középkonzol tetején lévő vészvillogó kapcsolóra is figyeltek, amiben még a riasztó visszajelzője van integrálva az eredeti autón. Az ülések formázása, kidolgozása az erdeti Peugeot 206-ra utal. A hátsóablaktörlő is megformált, a hátsólámpák festettek, kivéve a különálló ködlámpát a lökhárítóban. A pontos típusspecifikációt nem jelölte meg a Majorette, az első ködlámpákból, spoilerekből a lökhárítón egy gazdagabb felszereltségű kivitelre lehet tippelni 1,4l vagy 1,6l literes benzinessel. Az autónak nincsenek tükre, a motorházon kidolgozottak a jellegzetes Peugeot 206 légbeömlők. A Rendszám: 1999 VS 69.

A 206 kisautó a korai példányok közül származik. Erre a régebbi kerekek és a fényezés utalnak. A 206-os Majorette kisautókat még 2015-ben is fel lehetett fedezni például az Auchan polcain a fillérekért árult MajoKit részeként.