Kata büszkén parkolt le munkahelye, a kisváros egyetlen bankja előtt, tűzpiros, 1975-ös évjáratú Golfjával. Ez még a kilencvenes évek legelején volt, amikor egy mutatós egyes Golf státusszimbólumnak számított.

 

Kata banki ügyintézőként dolgozott, nemrég házasodott és költözött a kisvárosba férjével Zolival. Apukája régi Trabantjával jártak, reggel együtt indultak dolgozni, férjét a helyi kisboltnál tette ki, ahol eladóként dolgozott, ő pedig ment tovább a bankba.

A Trabi nagyon kehes volt már, csereérett. Zoli egyik ismerősével nekivágott Németországnak autót vadászni. Münchenig mentek. A tréler platóján éjszakáztak. Az ismerőse egy W123-assal indult haza, Zoli pedig egy tűzpiros 1600 köbcentis Golf LS-el.

Reggelente már felváltva vezettek Katával. Rengeteget kirándultak is a Golffal. Öt ajtó, variálható csomagtér, kordbársony ülések, 75 dühös ló, fordulatszámmérő. A Trabanthoz képest luxusautó volt. Sokáig jártak vele. Fűtött garázsban lakott, de így is gyűjtötte a kisebb-nagyobb horzsolásokat. Egyszer belementek hátulról egy pirosnál a közeli városban. A rozsda is elkezdte rágni... 97-ben, mikor  a baba  érkezett, lecserélték egy F Astra Caravánra.... A Golf MÉH-ben kötött ki...

A Majorette kínálatában 1978-ban jelent meg a GOLF. A népszerű kompakt modell-ből a jól felszerelt LS kivitelt mintázták nyitható csomagtérrel. Minden apró részletet igyekeztek kidolgozni, még a csomagtér tartalmát is. Számos színkombináció után 1985-ben fejezték be a gyártását, ekkor már javában piacon volt az igazi II-es Golf is. A posztban szereplő modell az egyik utolsó, 1983-tól 1985-ig gyártott kivitel. Aukciós oldalakon gyakran felbukkan. Állapota és ára is változó.