Pierre egy pékség tulaja. Reggelente saját maga szállítja a friss bagettet a kisboltokba, akik tőle rendelik a friss pékárut. Ebben elválaszthatatlan társa segít, egy 40 éves Citroen Acadiane.

 

A Citroen Dyane a hatvanas évek végén született, egy nagyobb korszerűbb Kacsát álmodott meg a Citroen az 1948 óta futó népautó leváltására. A vevők azonban annyira ragaszkodtak az eredeti Kacsához, hogy párhuzamosan készült a Dyane és elődje. Végül a Dyane ment előbb nyugdíjba 1980-ban. Mindkét Kacsa-variációból készült „dobozos” kisáruszállító változat, a Dyane-félét Acadiane-nek nevezte el a Citroen és 1977-ben debütált. Egészen 1987-ig maradt gyártásban a kis pékségek, üzemek, kisvállalkozók nagy örömére, ekkor váltotta le a Visa-alapú C15.

A Majorette Acadiane 1980 körül jelent meg a szortimentben. Még a régiféle „háromküllős” felnivel is készült, de már a modernebb kereket is megkapta. A mi kék Acadiane-ünk ritka változat, a hetvenes évek végéről, különösen ebben a kék színben. Főleg a sárga és a postás változatok vannak elterjedve. A Vateráról sikerült beszerezni 2000 Forintos áron.


Pierre a reggeli „körtúra” és az üzletekben kínált kávék után energikusan tér vissza a pékségbe. Mindig örömmel nyugtázza, hogy az üzemanyagszintjelző csak kicsit mozdult el az üres irányába. A kis léghűtéses pedig visszaáll a pékség garázsába, amíg le nem jár a napi munkaidő és Pierre haza nem indul vele. Így megy már több mint 40 éve…