Egyszer volt, hol nem volt, volt egy kis autógyártó manufaktúra Angliában. Családi vállalkozásként működött. Az alapító, nagyapa a királyi vasútnál dolgozott, majd pedig egy saját motorkocsi-értékesítő vállalkozásba kezdett. Saját közlekedési problémáinak megoldására épített egy háromkerekű járművet, ami végül annyira népszerű lett, hogy több megrendelést is felvett rá, végül saját autógyártó céget alapított, a Morgan Motor Company-t, 1910-ben.

 

 A cég azóta is üzemel. A harmincas évek második feléig főleg háromkerekű sportkocsikat építettek, amiket motorkerékpár-erőforrások hajtottak, 1936-ban elkészült az első négykerekű Morgan, a 4-4, négy kerékkel, négy hengerrel. A háború idején is gyártották. 

A hatvanas évek elején, 1963-ban egy kétliteres motorral szerelt, nagyobb kasztnis, modernebb modellt vezettek be, a +4-et, ebben az időben már nem volt akkora érdeklődés a modellek iránt, amik kézzel készültek és a harmincas évek tradicionális roadster formáját viselték.

 A gyár 1968-ban bevezette a +8 modellt. Igen, 8 hengerrel. A Rovertől átvett motor a P5B saloonban szolgált a 3,5 literes erőmű eredetileg egy átdolgozott Buick/Oldsmobile 215 erőforrás volt. Ezt 1973-ban a Rover 3500 V8-asa, 1977-ben pedig a Rover SD1 V8-as motorja váltotta, 1983-tól Bosch L-Jetronic típusú befecskedezős változat is rendelhető volt. Ez a változat 204 lóerőt teljesített. Sokáig a Morgan Plus 8 volt a legjobban gyorsuló sorozatgyártású brit gépkocsi. 1990-ben egy 3,9 literes V8-as motor került az autó orrábam 1996-ban pedig egy 4,6 literes. 2012-ben változás következett be, ekkor egy 4,7 literes BMW V8-as motort kapott a Plus 8.

Az Egyesült Államokban a kisebb motoros változatok akkor is jól fogytak, mikor Európában visszaesett az igény a Morgan autókra. A szigorodó környezetvédelmi előírások kisöpörték ezeket a kocsikat az USA útjairól, a Plus 8-at sokáig trükkösen, az importőrök által átalakítva gáz-hajtással árusították, hogy megfeleljenek a környezetvédelmi előírásoknak. Mikor a V8-as motort, ami a Range Roverben is szolgált a ’90-es évek elején korszerűsítették az USA-beli forgalmazásra, a Morgan-ek ismét az érintetlen motorral került exportra, sajnos 2012-től a szigorodó biztonsági előírások tették be a kaput a Morgan klasszikus modelljeinek az USA-ban, mivel nem szerelik őket légzsákkal. 

A Morgan Plus 8 Majorette karnációja a ’80-as években jelent meg a Majorette kínálatában. Akkoriban a +4 modellt éppen nem forgalmazták. Az Eredeti +4 gyártásával 1969-ben álltak le. (1985-2000-ig készült ismét, majd 2005-ben ismét újrakezdték a gyártást). A modell a zárt vászontetős változatot mintázta, ezért a tető műanyagból került kialakításra. A lökhárítók, a hűtőrács az indexek, az első lámpák és a motorházon lévő szellőzők az alváz anyagából kerültek kialakításra. A beltér ezüstözött műanyagból. A kormánykerék, az ülések, a műszerfal, a váltóbot is kialakításra került. Hátul pótkerék is helyet kapott. Sorszáma: No261. Az autó orrán kialakították kicsiben a szárnyas Morgan emblémát is.

Egy stílusos autó, egyszerű és nagyszerű kisautó változata.