A francia pályanapok és amatőr rallybajnokságok sztárja volt a nyolcvanas években Jean-Pierre és a Lancia Montecarlo.

 

Kövér gázzal indított, hogy a Lancia hátsó kerekei megkaparjanak. Lenyűgözte a közönséget, ahogy a középmotoros, lapos kis fenevaddal sorra maga mögött hagyta az ellenfelek agresszívan kinéző versenyautóit.

Gyakran járt le vele a tengerpartra is. Imádta az autót. Jól is mutatott a pálmafákkal szegélyezett sugárutakon.

A Lancia 1975-ben leplezte le középmotoros sportkocsiját, a Beta Montecarlot, ami a Fiat X1/9 prémium alternatívájaként készült, teljes egészében a Pinninfarina fejlesztésében és gyártásában. Először Fiatként fogant, az X1/9 utódjaként, 3 literes V6-os volt tervben, de közbeszólt az olajválság és végül Lanciaként, a Fiat 124 Spider kétkamrás 2 literes, négyhengeres motorjával született meg. Elöl Macpherson felfüggesztést, négy tárcsaféket és ötsebességes váltót kapott.

A Majorette-féle kicsinyített változatot 1982 és 1987 között készítették. Nyitott napfénytetővel. Eleinte pirosban, sárgában, később versenyfestéssel is elérhetővé vált.