Nyolcvanas évek. Lézersugár, CD lemez, futurisztikus megjelenésű autók, videoklippek. A Sierra a Ford első „világautója” is ennek a kornak a gyermeke. Számos országban készült világszerte. Tervezésében részt vett Uwe Bahnsen, Rubert Lutz és Patrick le Quément is. Birminghamben az International Motor Show keretében leplezték le, 1982 Szeptember 22.-én. A Ford Taunus/Cortina leváltására született a középkategóriában.

 

Nehezen induló eladások

A Sierra futurisztikus gömbölyű formákkal született, amivel akkoriban kirítt a tömegből, a sok dobozforma szedán és hatchback közül. Csúfolták szappantartónak és marketingelték az üzletember ürhajójaként „spaceship of the salesman”. Utóbbinak köszönhetően az egyesült királyságbeli flottaértékesítések vezető szereplőjévé vált. A forradalmi karosszéria alatt azonban a Taunus/Cortina hátsókerékhajtásos, meglehetősen konzervatív, meglehetősen elavult műszaki alapjai álltak, aminek hangot adtak a korabeli kritikák. 

Az eladások is nehezen indultak, főleg az Egyesült Királyságban, ahol a szedánformához szokott konzervatív vásárlók ódzkodtak az „űrhajótól”, nem is beszélve a céges vásárlókról. Sokféle rémhír, pletyka is gátolta az értékesítések beindulását, mint például az, hogy az újfajta lökhárítók nem elnyelik az ütközést, hanem inkább visszaütnek a karosszériára, ami részben igaz is volt. 

A középkategória élmezőnyében

Az Év Autója választás második helyezése 1983-ban (első helyen a „szivaformájú” Audi 100 végzett), a sajtó folyamatos elismerései:  összehasonlító tesztekben megelőzte a korabeli Volkswagen Passatot. A széles motorválaszték, karosszériaválaszték (sajnos a négyajtós hiánya még nehezítette az értékesítések beindulását, de az Escort alapokra épített külön Orion márkanéven futó 1983-ban bemutatott új szedán kielégítette a klasszikus négyajtósra vágyó vevők igényeit), a kiváló marketingnek és a Taunus/Cortina készletek kisöprésének hála a Sierra értékesítesei megugrottak. Nagy Britannia második legjobban fogyó autója volt 1983-ban, 88-ban és 89-ben. Utolsó évében 1992-ben, pedig az ötödik. 


Az utód, a Mondeo 1993-as bemutatkozása után továbbra is árultak Sierra-kat, 1994-ben és 1995-ben is. A motorpaletta és a felszereltségek sora bőséges volt. Az 1,3 literes benzinestől az 1,6 és 1,8 literes Taunus – örökség Pinto benzineseken át az 1,8 literes DOHC soros négyhengeres és 2,3 literes V6-ig bőségesen lehetett válogatni. A dízelpalettán pedig az 1,8 literes turbódízel és 2,3 literes hagyományos szívódízel állt. A Sierrát kétszer frissítették: 1987-ben, ekkor megjelent a szedán karosszériaforma, újítottak a lámpákon és 1989-ben, ekkor volt csúcsán a típus, új hűtőrács, áttetsző búrás indexek és színrefújt lökhárítók jelezték a Sierra 3. generációját. Számos sportváltozat is készült. A legandás XR4i állandó összkerékhajtással és az RS Cosworth, hogy a legfontosabbakat említsük. A modell a ’80as évek rallysztárja is volt. Erős vetélytársai az Opel Ascona / Vauxhall Cavalier, majd a Vectra és a Volkswagen Passat voltak.

Majorette-ként

A Majorette kisautó 1984-85 körül jelenhetett meg. Kapott még háromküllős klasszikus kerekeket is és a 8küllős újabb kereket is. Nem a csúcsmodellt, hanem valamelyik jobban felszerelt GL változatot mintázhatja. Az egyszerűbb modelleket jellemző szögletes Sierra fényszórók tanúskodnak erről. A korabeli SIKU (Ghia 2,3l V6) és Matchbox Sierra XR4i mind-mind egy csúcsmodellt mintáztak. A modell alváza fémből készült. A lökhárítók az alváz anyagából, az első fényszórók a szélvédő anyagából, a hátsók az utastér anyagából készültek. A sárga fényezés a piros beltér jól passzoltak. Az ajtók nyithatóak. Az ülések bordázása, kialakítása, a váltószoknya, a kartámasz az ajtókon, a belső kilincsek, fejtámlák és kormánykerék az eredeti Sierrát mintázták. A kalaptartó bordázata is mintázott. Hátul és elöl a Ford ovál is kidolgozott. Az autó kapott vonóhorgot, a rendszám: német, M-MV 4260. Sorszám: No272. A sárga alapon a piros csíkok Sierra felirattal a nyolcvanas évek divatját tükrözik. Stílusosra sikerült a fényezés. Készült ezüst, piros felirat, piros beltér, kék, sárga beltér fehér felirat, fehér kék felirat, piros beltér, kékmetál sárga beltérrel, sárga sárga beltérrel színkombinációkban is.

A Sierra a ’80-as évek fontos modellje, Majorette implementációja pedig kifejezetten részletesre sikerült.