Egy Mercedes a luxus, az elegancia, az erő, a tartósság jelképe. A hetvenes években még inkább igazak voltak ezek a jelzők. A Mercedes vadonatúj luxusszedánnal rukkolt elő 1972-ben. Ez volt a W116. 

 

Fejlesztését már 1966-ban elkezdték. A Mercedes W116 megalapozta azt a klasszikus Mercedes formanyelvet, amit a gyár 1993-ig, a 190-es kifutásáig használt. A W116 fekvő lámpákat, markáns éleket, bordázott hátsólámpákat és első indexeket kapott, amik sáros, poros időben is jól látszódnak. A fejtámlák, automata övek, belülről állítható tükrök, szervofék, szervokormány is a tartozékok részét képezték, úgy, mint az első lámpákba integrált ködlámpák és az ABS is. Igen, a W116 volt az első széria, amiben megjelent a blokkolásgátló. Eleinte a legnagyobb 450 SEL 6,9-es motorral hajtott modellhez volt elérhető, 1978-tól pedig az összes S-osztályhoz. 


A W116 volt az első Mercedes, amit a gyár hivatalosan S-Klasseként nevezett. A legkisebb motor egy 2,8l literes soros hatos volt, a többi pedig V8-as. 3,5 l, 4,5l majd pedig a legnagyobb lökettérfogatú sorozatgyártású motor, amit személyautóba szereltek, a 6,9l V8-as. Ezzel az S-Klasse sportszedánná változott. A motorváltozat 1975-tól volt elérhető. A W116 450 SEL kivitele 1974-ben az Év Autója díjat is elnyerte előremutató berendezései, modern formája és biztonsági felszereltsége miatt érdemelte ki. Később egy 3,0 literes 5 hengeres turbódízel is gazdagította a motorkínálatot. Az alap hathengerest leszámítva Bosch K-Jetronic befecskendezést kaptak a motorok. 

A W116 jól fogyott az Egyesült Államokban is. Oda megkapta a szélesebb lökhárítókat és a módosításokat, amiket megköveteltek az Egyesült Államok biztonsági előírásai. A W116 túlteljesítette őket. A W116 ma is kifinomult, elegáns kocsi. A hetvenes években a politikai vezetők, sztárok kedvelt járműve volt. A népszerű Dallas című sorozat főhőse Jockey (Larry Hagman) is ilyet hajtott a sorozatban. Sőt készült egy Majorette limitált széria az Egyesült Államok piacára, amiben, a Dallasban is használt autók tűntek fel különleges Dallas fotós bliszterekben.


A Majorette kisautóváltozat 1978-ban mutatkozott be és a 450 SEL V8-as változatot formázta meg. Sorszáma 249 volt, az előző verzió 280SE kivitele 237-es sorszámmal szerepelt a Majorette kínálatában. 

Részletesen kidolgozott kisautóról beszélünk. A jellegzetes Mercedes hűtőrács és rajta a csillag az alváz anyagából készült. A bordák, rácsok is megmintázottak, úgy, mint a francia rendszám: 798 HC 69. Az ablaktörlők is a jellegzetes régi Mercedes elrendezéssel vannak rámunkálva a szélvédőre. A fényszórók a szélvédő anyagából készültek, bordázatuk kidolgozott, megkülönböztethető az integrált ködlámpa is. 

Az ezüstmetál autó bordó utastérrel izgalmas hatást kelt. A kormánykerék, az ülések, a váltóbot, a fejtámlák kidolgozottak. Az első sárvédőn még a motoros antenna „csücske” is kidolgozott. A hátsólámpák bordázottak, az utastér anyagából készültek. A csomagtartón a Mercedes embléma már csak jelképes kör, a 450SE felirat viszont jól kivehető. Hátul is van rendszám, vonóhorog is jutott.


A modell egy holland gyűjteményből került hozzám. Alváza mintha le lenne csiszolva, a Mercedes csillag is hiányzik az orráról, de továbbra is szép karc és kopásmentes állapotban van. A Mercedes 450 SE kisautók készültek zöldmetálban, aranyszínben és a bemutatott ezüstben. Mindegyikük vörös belsővel.


Az egyik legszebb klasszikus Majorette modell az egyik legszebb klasszikus luxusszedánt mintázza.