A Mercedes a hetvenes években egy a szokásos modelljeitől kisebb autó fejlesztését tűzte ki célul. A Baby Benz projekt keretében 1982-ben bemutatkozott a 190E, ami a korábbi Mercedesek formai jegyeit örökölte. Úgy festett, mint egy S osztály, ami összement a mosásban.

 

 

A Baby Benz nem hazudtolta meg a Mercedes márkanevet, bár a rajongók először fintorogtak, hogy szélesebb közönség számára elérhető Mercedes került piacra, de a szakma is és a fintorgók is elismerték, hogy a méretcsökkenés nem járt együtt a minőség csökkenésével. A 190E a klasszikus hosszában beépített orrmotor, hátsókerékhajtás elvén épült. A belépő benzines 1,8 literes 8 szelepes volt, a csúcs 2,6 literes soros hathengeres. Ezek között helyezkedtek el az ínyenc 2,3 és 2,5 literes 16 szelepes Cosworth fejlesztésű motorok. A dízel fronton pedig 2,0, 2,2, 2,5 és 2,5 literes turbódízel aggregátokkal támadtak.

A 190E felszereltsége meglehetősen fapados volt, mindent pénzért lehetett rendelni. A manuális váltóhoz az 5. fokozat extra felszereltségnek számított, éppúgy mint a jobb oldali tükör vagy a hátsó fejtámlák. Természetesen a tehetősebbek szépen „felöltöztethették” 190-esüket.

A cikkben szereplő 2,3 literes 16 szelepes motort a Cosworth tervezte. A Mercedes a 190-essel vett részt a Német Túraautó Bajnokságon (DTM – Deutsche Tourenwagen Meisterschaft). A 190E 2,3 16V modell 1983-ban mutatkozott be először. A motor 185 lóerőt teljesített, amivel 230 km/h csúcssebességre volt képes. Természetesen ez a 190-es modellt már alapból minden földi jóval felszerelték. Sportülések, bőrkárpitozás, elektromos ablakok, tükrök, blokkolásgátló, légzsák…

A Mercedes 190 az évek során hihetetlen népszerűségre tett szert, gyártását 1993-ban fejezték be, ekkor adta át helyét az új C osztálynak, ami bizonyos elemeit akkor még a 190-től örökölte, de akkor már a Mercedes már egy új korszak küszöbén állt.

A Majorette modell Thaiföldön készült. Fém alvázzal, kiváló rúgózással „nyolcspöttyös” kerekekkel. A hűtőrács, lökhárító az alváz anyagából került kialakításra, Mercedes embléma is helyet kapott a hűtőrácson. A lámpák a szélvédő anyagából készültek. A kisautó orrának kialakítása meglehetősen jól sikerült. A kisautó sziluettje is az eredeti modellt hozza. A C oszlop szellőzője, a kilincsek kidolgozottak. 


Az ajtók nyithatók, a kartámasz is meg van mintázva. Ablaktekerők nincsenek, ez utalhat arra, hogy az 1:1-es autó elektromos ablakmemelőkkel érkezett. A hátsó lökhárító szélének kialakítása bravúros, ez az igazi 190est idézi. A hátsólámpák az utastér műanyagjából vannak kialakítva, fekete vagy sárga beltérrel nem olyan mutatósak. Hátul megjelenik a Mercedes embléma, picit elfordulva és a Mercedes 190E 2.3-16 feliratok. A hátsó spoiler is kidolgozott. 

A kormánykerék az eredetit idézi, csakúgy, mint a sportülések kialakítása, a hátsó ülés kartámasza le van nyitva, feketében viszont a kisautó belső tere mutat igazán jól. Sajnos a műszerfal kialakítása elmaradt. A sebességváltó kar is látható. Sorszáma: No231.

A nyolcvanas évek ikonikus Mercedesének állított szobrot a Majorette ezzel a kisautóval, ami játékszerhez képest meglehetősen jól sikerült.