A Renault 25 a nyolcvanas évek nagy dobása volt a Renault részéről. Beleadtak apait-anyait, miközben tradicionális ötajtós nagyautócsaládjuk új nemzedékét fejlesztették. Meg is született a Renault 25, mindenféle elektromos kényelmi berendezéssel megspékelve. Sorban érték a kellemetlen meglepetések a francia márkát.

 

A Renault otthon volt nagyautók terén. Az ötvenes-hatvanas években ott volt a Frégate, a hatvanas évek végén a 16, később a 20 / 30 sorozat. A francia felső tízezer és politikai elit kedvelt autói voltak. Az utód, a 25 1985-ben debütált.

Modern ötajtós forma, V6-os motorok, elektromos ablakok, távirányítású központi zár, fedélzeti számítógép. Sajnos később bebizonyosodott, hogy a sok elektronikus extra csak bajt hoz a márkára, a 25 rendkívül megbízhatatlanra sikerült. Talán a márka rossz hírnevét ez a modell alapozta meg. Próbálták fejlesztgetni, 1988-ban fészlift is volt, végül 93-ig húzta, mikor átadta a stafétát a Safrane-nak.


A Majorette kivitel is 1985-ben látta meg a napvilágot, ezt fel is tüntették az alvázán. Az ajtók nyithatóak, a lámpák a szélvédő üvegéből készültek. Vonóhorog is került a kisautóra, ha esetleg yachtot vagy motorcsónakot vontatna vele a gazdája. A V6-os motor ereje bőven futotta ilyesmire.
A gyűjteménybe a Jaguar XJ6-tal került, online aukció során.


Nyolcvanötben még rácuppantak a szállodatulajok, nemesek és politikusok. Akkoriban még menő volt a yachtclub parkolójában lepasszolni a 25 kulcsait a parkolófiúnak.